Skip to main content

TECH4101 DE & the Internet: Student's Portfolio



This course is designed for ILT students and focuses on the design, development, management and evaluation of distance education programs. This practical course balances fact, theory and application as it examines the advantages of telecommunications (e-mail, WWW...) in distance education. It presents theories and models relating to distance education and discusses strategies for using it, demonstrates practical applications and closes with a discussion of the value of web-based distance education.

Portfolio

Each group/student should develop a Web-based portfolio of one-single page (see attached template) with links to portfolio components, as shown in the table and figure below. You should upload your portfolio to webs.com by the end of "week 14". Late portfolios will lose 5% of the final grade for each day late, including weekends. A student who is found using materials or tools produced by others improperly will be penalized. More information will be provided in week 12 lecture, or contact Dr Alaa Sadik at alaasadik@squ.edu.om with your questions.

Students' Portfolios

1. http://asmaabayan.webs.com/portfolio.htm

2. http://83133-83267.webs.com/portfolio.htm

3. http://digitallearn.webs.com/portfolio.htm

4. http://murtadha.webs.com/index.htm

5. http://innovativest.webs.com/index.htm

6. http://abualsalt88.webs.com/index.htm

7. http://khalidandsaif.webs.com/portfolio.htm

8. http://alwardi1988.webs.com/final%20portfolio.htm

9. http://u082924.webs.com/portfolio.htm

10. http://u082910.webs.com/TECH4101 (Needs IE)

Popular posts from this blog

كتاب متميز في الإحصاء التربوي و علم النفس باستخدام SPSS

الخصائص السيكومترية  لأدوات القياس فى البحوث  النفسية والتربوية  باستخدام  SPSS إعداد د ٠ السيد محمد أبو هاشم حسن أستاذ القياس النفسى والإحصاء المشارك ومستشار مركز البحوث التربوية كلية التربية – جامعة الملك سعود http://goo.gl/XPokX

شخصية عارف و تقنية المعلومات

شهد معرض الخدمات الحكومية الالكترونية 2009 تدشين هيئة تقنية المعلومات شخصية «عارف» وذلك تحت رعاية الدكتور سالم بن سلطان الرزيقي الرئيس التنفيذي لهيئة تقنية المعلومات، وتعتبر شخصية «عارف» كرتونية عمانية تسعى الى نشر الوعي بين الأفراد وتبسيط مفهوم تقنية المعلومات وكيفية استخدام تطبيقاتها بشكل ميسر وسهل. وقال الرئيس التنفيذي: تم تدشين شخصية «عارف» وتعتبر شخصية كرتونية وارتأينا من خلال هذه الشخصية تعريف المجتمع بتقنية المعلومات والخدمات التي تقوم بها وسيكون لشخصية عارف دور كبير في تقديم مثل هذه الخدمات في الجوانب التوعوية وستجدونه يكلم الأطفال بالإضافة إلى شرائح المجتمع المختلفة، ومن خلاله سيبسط الاجراءات الالكترونية، ومن خلال هذا المعرض رأينا عددا من الخدمات الحكومية التي نرغب في توصيلها الى المجتمع من خلال شخصية عارف. وحول الهدف من شخصية عارف قال: التعريف بمشاريع ومبادرات عمان الرقمية والتوضيح للأفراد بمدى سهولة المعرفة الرقمية، وتوصيل المعلومة للأفراد بطريقة مبسطة وسهلة، وتوظيف الأساليب الودية والطرق المختلفة لنشر الوعي بأهمية المعرفة الرقمية، وكذلك إقناع الأفراد بدور استخدام الخدما

The Development and Evaluation of a Network for Producing and Sharing Video Presentations

This paper describes the technology and methodology used in the development and usability evaluation of a network, named PresentationTube, to help faculty members at Sultan Qaboos University, Sultanate of Oman, produce and share quality video presentations for their students. The network offers a desktop application for recording video presentations and an online platform to share presentations online. The recorder allows faculty members to narrate and annotate PowerPoint slides and synchronize a variety of visual aids, including webcam footage, whiteboard, drawing board, and web browser. The platform uses YouTube API to upload and integrate videos with scrollable slide thumbnails. Quantitative and qualitative techniques including, quality of video presentation rubric, usability questionnaire, instructors’ interview and students’ perspectives to video presentations questionnaire were implemented to collect data and report on the usability of the network and effectiveness of video pres