Skip to main content

RealShow 1.0: Bring your PowerPoint Slides into Life


www.alaasadik.net/realshow

MS PowerPoint® is the leading presentation software used in business and education for more than twenty years. It has become the dominant presentation tool in our professional and educational world, usually with the intention of creating audio-visual presentations. The ease of use of PowerPoint® can save time and encourage presenters who otherwise would have used other types of whiteboards or overhead projections, resulting in billions of PowerPoint® files made each year.

However, although billions of PowerPoint documents are available and can support learning effectively, they are no substitute for the in-depth information and guidance a presenter should deliver. If audience members are not seeing or listening to the presenter, then reading the slides in isolation will be less valuable. However, it may not be possible for an instructor, student, conference participant, social worker, statistician, surveyor, financial analyst, manager or sales man to be there live or physically present at an event. So the next best option is to use RealShow® to convert slides to video format with the presenter's actual presence and audio-visual guidance which can be shown in any media player. The user does not need PowerPoint installed to view the presentation. You can easily make presentation available via the Internet or even upload video to YouTube and blogs.

RealShow® was designed to help education and business presenters apply principles for the design of multimedia materials and human cognitive processing in delivering their PowerPoint slides. RealShow® takes advantage of the dual-channel structure of the human information processing system by means of text, pictures and audio. It can promote active cognitive processing by allowing the presenter to guide the processes of selecting, organizing, and integrating information. The presenter can elaborate and expand verbally and visually on their slides and help the audience to understand the whole concept, and not just the key points. RealShow® offers more than slides because it gives visual aids and fosters human contact between the presenter and the audience. The presenter can clearly identify the main points and communicate in a way that will have the desired impact on the audience through texts, illustrations, slides, and visual presence of the presenter.

For more information, please contact Dr. Alaa Sadik.

Popular posts from this blog

كتاب متميز في الإحصاء التربوي و علم النفس باستخدام SPSS

الخصائص السيكومترية  لأدوات القياس فى البحوث  النفسية والتربوية  باستخدام  SPSS إعداد د ٠ السيد محمد أبو هاشم حسن أستاذ القياس النفسى والإحصاء المشارك ومستشار مركز البحوث التربوية كلية التربية – جامعة الملك سعود http://goo.gl/XPokX

شخصية عارف و تقنية المعلومات

شهد معرض الخدمات الحكومية الالكترونية 2009 تدشين هيئة تقنية المعلومات شخصية «عارف» وذلك تحت رعاية الدكتور سالم بن سلطان الرزيقي الرئيس التنفيذي لهيئة تقنية المعلومات، وتعتبر شخصية «عارف» كرتونية عمانية تسعى الى نشر الوعي بين الأفراد وتبسيط مفهوم تقنية المعلومات وكيفية استخدام تطبيقاتها بشكل ميسر وسهل. وقال الرئيس التنفيذي: تم تدشين شخصية «عارف» وتعتبر شخصية كرتونية وارتأينا من خلال هذه الشخصية تعريف المجتمع بتقنية المعلومات والخدمات التي تقوم بها وسيكون لشخصية عارف دور كبير في تقديم مثل هذه الخدمات في الجوانب التوعوية وستجدونه يكلم الأطفال بالإضافة إلى شرائح المجتمع المختلفة، ومن خلاله سيبسط الاجراءات الالكترونية، ومن خلال هذا المعرض رأينا عددا من الخدمات الحكومية التي نرغب في توصيلها الى المجتمع من خلال شخصية عارف. وحول الهدف من شخصية عارف قال: التعريف بمشاريع ومبادرات عمان الرقمية والتوضيح للأفراد بمدى سهولة المعرفة الرقمية، وتوصيل المعلومة للأفراد بطريقة مبسطة وسهلة، وتوظيف الأساليب الودية والطرق المختلفة لنشر الوعي بأهمية المعرفة الرقمية، وكذلك إقناع الأفراد بدور استخدام الخدما

The Development and Evaluation of a Network for Producing and Sharing Video Presentations

This paper describes the technology and methodology used in the development and usability evaluation of a network, named PresentationTube, to help faculty members at Sultan Qaboos University, Sultanate of Oman, produce and share quality video presentations for their students. The network offers a desktop application for recording video presentations and an online platform to share presentations online. The recorder allows faculty members to narrate and annotate PowerPoint slides and synchronize a variety of visual aids, including webcam footage, whiteboard, drawing board, and web browser. The platform uses YouTube API to upload and integrate videos with scrollable slide thumbnails. Quantitative and qualitative techniques including, quality of video presentation rubric, usability questionnaire, instructors’ interview and students’ perspectives to video presentations questionnaire were implemented to collect data and report on the usability of the network and effectiveness of video pres